Meest gestelde vragen

(FAQ) – Studio Aleks

1. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen zonder opgave van reden. Wel vragen wij je om de reden van retour te vermelden, zodat we onze service kunnen verbeteren. Stuur je retourmelding naar shop@studioaleks.nl.

2. Moet ik de retourkosten zelf betalen?
Ja, de verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening, tenzij we een fout hebben gemaakt bij de levering of het product defect is. In dat geval nemen wij de kosten op ons.

3. Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug na een retour?
Zodra wij het geretourneerde product in goede staat hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 14 dagen terug via de oorspronkelijke betaalmethode.

4. Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
Ja, de volgende artikelen zijn uitgesloten van retour:

- Producten die zijn gedragen, gewassen of beschadigd;

- Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken (indien van toepassing).

5. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen die op werkdagen worden geplaatst en betaald, worden binnen 1 werkdag verzonden via PostNL of DHL. Je ontvangt altijd een track & trace-code zodra je pakket onderweg is.

6. Wat zijn de verzendkosten en wanneer is verzending gratis?
Binnen Nederland is de verzending gratis bij bestellingen vanaf €75. Onder dit bedrag worden verzendkosten berekend bij het afrekenen.
Let op: als je na een retour onder het minimum van €75 uitkomt, kunnen verzendkosten alsnog in rekening worden gebracht of verrekend met je terugbetaling.

7. Wat moet ik doen als mijn product beschadigd of defect is geleverd?
Neem binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op via shop@studioaleks.nl met foto’s van het beschadigde artikel. We zoeken dan samen naar een passende oplossing.

8. Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Je kunt veilig betalen via de volgende methoden:

- iDeal

- Creditcard (Visa, Mastercard)

- Klarna (achteraf betalen)